FAQ - Často kladené otázky
Pripravil som zoznam často kladených otázok, šetrí to váš, ale aj môj čas.
Verím, že na svoju otázku nájdete odpoveď:
1, Žiadosti o rady pri svojpomocných opravách a modifikáciách
Napríklad: potreboval by som poradiť, pozeral som na to našiel, som xxx, čo by to mohlo ešte byť, vymenil som to a to …
Od roku 2006 podnikám v tomto biznise ako riadna firma, so všetkými náležitosťami,
mám „kamenné sídlo“, kam môžu zákazníci prísť. Platím odvody, dane, celú réžiu spojenú s podnikaním. Skrátka a jednoducho, živím sa podnikaním v tomto odbore. Nie som „hobby“ company, nesídliaca nikde alebo „virtuálne“ na webe.
A zadarmo.
Z toho dôvodu neodpovedám na žiadne takéto otázky.
2, Zakúpenie starších strojov, ich následná oprava
V tomto prípade je značne komplikované odpovedať, pretože neviem v akom stave je vami zamýšľaný komponent, tak isto nemôžem poznať všetky značky a typy na trhu.
Tvrdý príklad z reálu: vydražíte niekde na nete, super cena, …deklarovaný 100% stav…
V reále na 90% to tak nie je, verte mi.
Ak niekto to isté predáva o 50% drahšie, (ide hlavne o „drahé a špičkové záležitosti“) a vy možno rozmýšľate, že v cene 50 € to dám do „top“ stavu…
Pardón! NIE!!!
Pozrite si bod 6.
Týka sa hlavne „vysnívaných strojov, bohužiaľ…, často v defektnom alebo polodefektnom stave a tých je u nás viac, než dosť.
Napriek tomu, že sa snažím urobiť maximum, niekedy nie je možné dať všetky veci do poriadku, tak, ako by som chcel ja, aj vy.
Prosím, zoberte to do úvahy!
To je cena za diagnostiku, alebo čiastočnú opravu.
3, Žiadosti typu, mám xxx prístroj, našiel som ho na vašej stránke, už ste ho robili, aká by bola cena za modifikácie, ktorú časť, ako by ste upravovali/modifikovali, cenová ponuka…
Pozrite si sekciu HIFI&HIGHEND.
Ak ste nenašli, pomôže jediné: nikto a nič vám nebráni v štúdiu problematiky, skúšaní, meraní a overovaní si nadobudnutých poznatkov v praxi.
Upozorňujem, že úpravy alebo modifikácie nespočívajú len vo výmene starých elektrolytických, a iných kondenzátorov, alebo výmena konektorov, kabeláže a podobne.
4, Našiel som na nete UPGRADE KITY, hlavne kondenzátory pre staršie stroje…
Chcel by som, aby ste mi to urobili tak, ako je na www…lebo tam píšu, že,…
Dodám vám xxxx, chcem, aby ste to použili, atď…
Nič proti tomuto súčasnému fenoménu. Postupujem podľa svojho najlepšieho uváženia, skúseností, merania a posluchových testov. Beriem do úvahy pomer cena/výkon.
To, že niečo je hodnotené ako 5 star, ešte neznamená že je to „top“, resp. úplne adekvátne pre váš stroj, danú aplikáciu a pozíciu.
Týka sa to hlavne lacných „fake“ súčiastok z Alliexpresu.
Používam výhradne súčiastky, o ktorých viem, aký majú pôvod, sú testované a spĺňajú deklarované parametre.
Ak vám moja ponuka nevyhovuje, skúste to u niekoho iného.
5, Kúpil som xxx prístroj z druhej ruky, nechcem do neho veľa investovať, aká by bola cena?
Toto nie je môj bizniz.
Svoju robotu si musím urobiť tak, či onak. Bez ohľadu na nadobúdaciu cenu.
Alebo bod 6.
6, Mám xxx prístroj, dalo by sa to opraviť alebo čo by ste mi poradili?
V tomto prípade je takmer nemožné racionálne a jednoducho odpovedať, nakoľko neviem v akom je to stave. Čo bude nevyhnuté urobiť, aká bude náročnosť, cena materiálu, atď.
Čo sa na prvý pohľad môže zdať ako trivialita, nemusí byť v reáli jednoznačné.
A tiež „vykonávať“ diagnostiku na diaľku, cez telefón, mail….
NIE!
Jednoducho povedané, musím ho mať na „stole“.
Popis základných problémov, spoločne s typom a značkou určite pomôže, poprosím, zaslať do mailu.
7, Priekupníci s.r.o.
Prosím, nekontaktujte ma.
Ja mám technický pohľad na vec, za sebou a pred sebou, reálnu a náročnú robotu.
Vy máte LEN vidinu zisku…
Toto k sebe u mňa nejde.
Viď bod 5.
8, Odvoz a dovoz zariadení na opravu
Nechodíte do xxx mesta alebo podobne ?
Nemohli by ste vyzdvihnúť, prevziať ?
NIE.
Do servisu prijímam veci buď osobne doručené alebo zaslané na adresu mojej prevádzky.
Nechodím preberať akékoľvek zásielky na Slovenskú poštu.
Doručené môžu byť jedine kuriérnou službou, UPS, GLS, EMS a podobne.
Som zmluvným partnerom UPS Slovensko, všetky balíky zasielam jedine touto spoločnosťou.
9, Oplatí – neoplatí…?
Pozrite najskôr bod 2. a 5.
Táto otázka smeruje k rentabilite opráv, alebo modifikáciám.
Bez základnej diagnostiky nie je možné určiť reálnu cenu.
To je možné až po tomto úkone.
10, Predávate aj náhradné diely, (napr. podľa 40 rokov starého servisného manuálu)?
Remienky pre magnetofóny, gramofóny, laserové optiky, FET tranzistory…
NIE.
Nie som predajňa náhradných dielcov, obchod.
PREČO?
Nebudem telefonicky alebo mailom riešiť vašu perfektnú „montáž“, zdemolovanú, a vami „rozhasenú“ mechaniku, zle pozapájané vodiče, vyhorený napájací zdroj, odtrhnutý páskový vodič…
Za cenu N. D., napr. remienka.
Apropo, kazetové magnetofóny, myslíte si že celý problém je len o výmene remienkov, pretože iba “ netočí kazetu“, alebo ju „chlpí“ a treba iba vyčistiť capstain klady liehom, vyfúknuť prach, a podobne ?
OK, nebudem vám brať túto ilúziu.
Ak vám niekto bude ponúkať, v cene 15 € ho vymení, a urobí spomenuté úkony, vyhnite sa mu,
je to kšeftár, priekupník a klamár.
Potom takýto deck kúpite na Bazoši za 50 €.
Proti gustu žiaden dišputát…
Neviem si predstaviť výmenu remienkov na vážnejšom stroji v (Nakamichy, Sony, Pioneer, atď), za túto cenu.
Ešte lepšie pri double decku…. , veď je to len jeden dvojitý magnetofón v jednej škatuli.
Áno, ale robota je dvojnásobná.
Kto to pozná, vie o čom hovorím.
Uvedené opravy patria medzi najzložitejšie, po mechanickej, aj elektrickej stránke.
Sú časovo najnáročnejšie, verte mi.
Skúste sami porozmýšľať, či auto, ktoré niekde dlhú dobu stálo bez priebežnej údržby a odborného servisu, naštartujete na prvý „šup“.
11, Slušné jednanie
Neodpovedám anonymom, arogantným a „vychytralým“ jedincom bez sebareflexie, slušnosti a úcty k sebe, aj druhým. Ľudí, ktorí to skúšajú na všetkých „frontoch“ a fórach súčasne. Vyhradzujem si právo odmietnuť akúkoľvek zákazku.
12, Ako mám postupovať, keď chcem odoslať zariadenie na opravu?
V prvom rade mi zašlite mailom špecifikáciu, o aké zariadenie ide a v čom je aspoň približne problém.
Ak sa vzájomne dohodneme a vy sa rozhodnete zariadenie na opravu zaslať, pošlite mi sprievodný mail s kontaktnými údajmi (meno, adresa + telefón).
Napr.
Dobrý deň,
podľa dohody zasielam XXX……..chcel by som …..
Moja adresa je XXXX.
Telefón XXXX.
Prosím, kontaktujte ma mailom, nie telefonicky, (nemôžem si totiž všetko pamätať a zapisovať) a takto viem okamžite identifikovať, že zásielka je od vás.